Advertisement

Main Ad

Koç Üniversitesi'nde Corona Süreci Nasıl Geçti?


Bir dönemin daha sonuna geldik. Sınavlar bitti, notlar açıklandı ama bu dönem her üniversitede olduğu gibi Koç Üniversitesi'nde de farklı geçti. Peki neler değişti? Dönem nasıl geçti? Zorlandığım bir dönem mi oldu? Gibi soruların cevabı için yazıyı okumaya devam edin 😉.

Neler Değişti?

Pandemi süreci başladığında üniversiteler 3 hafta tatil vermişti. 16 Mart'ta Ümran İnan 3 hafta boyunca hiçbir dersin olmayacağını bildiren bir mail attı. 3 gün sonra, yani 19 Mart'ta başka bir mail atarak 30 Mart'tan itibaren online eğitime geçileceğini bildirdi.

Online eğitimi bazı hocalarım Zoom üzerinden yaparken daha sonra çıkan güvenlik açığı nedeniyle Microsoft Teams üzerinden yapan hocalarım da oldu.

 Gelelim asil konumuza.

Son fizik dersimi bu dönem alıyordum ve ilk sınava okuldayken girmiştim. Dersin sınavdan sonraki konuları hücreleri ve hastalıkları görüntüleme (MRI, PET scan, mikroskop çeşitleri..) teknikleriydi. Ikinci sınavı yapmak yerine seçtiğimiz belirli bir teknik üzerine sunum hazırlamamızı istedi hocamız. Aynı zamanda sunum için 5-6 sayfalık bir sunum raporu hazırlamamız gerekiyordu. Final sınavı okulumun kullandığı, blackboard denilen notların girildiği ve derslerimizle ilgili bilgilere, sunumlara, öğrenme materyallerine ulaşabildiğimiz e-learning sitesi üzerinden oldu. 50 soruluk, test ve açık uçlu sorulardan oluşan, her sorunun tek tek açıldığı ve süreye dayalı bir sınav olduk. Fizik dersi sadece teorik değil, aynı zamanda laboratuvar dersleri de oluyor. Ilk üç laboratuvara okulayken girmiştim, geriye kalan iki laboratuvarıysa Jove denilen bilimsel derslerin ve deneylerin videolarının yüklendiği siteden 3-4 video izleyerek ve gönderilen sorulara yanıt vererek tamamladık. Jove'ye sizler de girip birçok deneyin nasıl yapıldığını görebilirsiniz. Fizik, kimya, biyoloji dersleri ve yapılan deneyleri görsel kullanarak anlatan çok güzel bir site.

 

Gelelim ana derslerime. Bu dönem iki tane ana ders aldım ve ikisi de birbirinden güzeldi. Maalesef ki bu iki dersin de sınavını okulda olamadan Corona sürecine girmiş olduk, üstelik tam sınav haftamda 3 hafta tatil verileceği bildirilmişti :)). Bütün bu nedenlerden dolayı MBGE 204-Hücre ve Gelişimsel Biyoloji dersi hocamız soruları gönderdi ve bize bir hafta süre verdi. Elbette sorduğu sorular internette araştırıp sorunun cevabını yazabileceğiniz sorular değildi. Daha çok fikir yürütmeniz gereken, derste öğrendiğimiz bilgileri harmanlayıp cevap vermemiz gereken sorulardan (hatta bir tane Corona'yı içeren soru vardı) oluşuyordu. Finali ise yine fizik dersi gibi süre bazlı, sadece 20 soruluk testten oluşan ve fizikten farklı olarak bir soru havuzundan herkese random bir şekilde farklı soruların geldiği bir sınav olduk. Açıkçası benim için korkutucu bir 35 dk'lık sınavdı çünkü soruların bazıları uzun ve ayrıntı bilmeyi gerektiren sorulardı ve biraz da süreden dolayı panikledim. Aynı zamanda açık uçlu olmayışı, vereceğim her yanlış işaretleyişin beş puanımı götürmesi de stresimin bir sebebiydi. Sonuçta açık uçlu soru olunca bilgilerinizi yazabiliyorsunuz, fakat testte bilmediğiniz bir ayrıntı sizi yanlış cevaba götürebiliyorr. Neyse ki, bu dersi de başarıyla atlattım, sınav anı korkutucu olsa da sonucum iyi geldi. (Sonuç derken aklıma geldi, testi bitirdikten sonra kaç puan aldığınız anında açıklanıyor 😀).

Diğer ana dersim olan DNA yapısı ve işlevi dersimin ara sınavı ve final sınavını hocam aynı şekilde yaptı; word dosyasında açık uçlu soruları gönderdi ve 1.5 saatle sınırlandırdı.

 

Bunun dışında aldığım iki seçmeli dersten biri olan almanca dersinde sözlü sınav oldum ve felsefe dersinde 1500 kelimelik seçtiğim bir soruya cevap verecek şekilde felsefik iki yazı (biri ara diğeri final sınavı) yazdım.

 

Son olarak türk tarih dersi almıştım ve bu dersin ilk sınavını okulda olmuştum. Geriye kalan iki sınavı blackboard üzerinden 35 soruluk doğru-yanlış bazlı 25dk ile sınırlı test oldum. Test bittikten sonraysa bir soru açılıyor ve bu soruya yönelik akademik yazı yazıyoruz fakat bu da yine 35dk ile sınırlı.

 

Dönem nasıl geçti? Zorlandım mı?

Benim için online eğitimin hem artısı hem de eksisi vardı.

Ben hiçbir zaman derse girdiğinde tam olarak dikkatini toplayıp hocaların ders anlatırken söylediklerini anında anlayan birisi olmadım, daha doğru anlatmak gerekirse, işitsel değil görsel zekayım ve her ne kadar hocalar derslerde slaytları açarak anlatsa da hocaların söylediklerini anında anlayan biri olmadım, bu nedenle derslere gitsem de aklımda kalanları hep not etmişimdir, fakat hiçbir zaman derslerde tam olarak konuyu kavrayarak dersten çıkmadım. Bundan dolayi her zaman dersleri, dersin kitabını okuyarak takip ettim. Bu beni çok yoran bir şey çünkü kitapta çok fazla ayrıntı, inanılmaz çok yazı var. Bu nedenle son bir buçuk yıldır bel ağrısı çekiyorum. Eeee ne de olsa okumak kolay değil, şikayetçi değilim fakat bel ağrısının ne kadar kötü olduğunu yaşayarak anladım :)). Elbette ki bel ağrım bu dönem de dinmedi, fakat bazı hocalarımın dersleri slaytların üstüne ses kaydı yükleyerek yapmaları beni kitabın tamamını okuma derdinden kurtardı. Bu benim için artı bir durum olsa da her zaman aynı şey yaşanmıyor maalesef. Bazı kitapların anlatımı gerçekten çok kötü bu nedenle derste hocanın anlatması durumu kolaylaştırırken slayt yükleyip kitaptaki görselleri kullanıp bir de kitapta yazan cümlelerin okunduğu slaytları yüklemek durumu hiç kolaylaştırmıyor. Bundan dolayi bazı dersleri çok iyi anlamış olsam da, bazı dersleri anlayabilmek için arkadaşımla görüntülü görüşüp 5-6 saat konuları tartışmamiz gereken durumlar oldu 😊.

Fizik dersim için online eğitimin olması gerçekten çok güzeldi çünkü hücre görüntüleme tekniği konuları çok karmaşık olduğu için hocamın video ve görselleri bol bol kullanma imkanınin olmasi durumu kolaylaştırdı.

 

Genel duruma bakarsak benim için pek de verimli bir dönem olmadı. Evdeyken ve çok ses varken ders çalışmak işimi çok zorlaştırdı. Aynı zamanda sürekli evde olmak psikolojimi kötü etkiledi ve önceden evde saatlerce ders çalışabiliyorken bu süreçte dikkatimi toplamakta zorluk çektim. Dersleri anlayıp anlamamak, bilgilerimin ne denli kalıcı olduğu da tartışılır bir konu 😊. Bu dönem matematik dersi almadım fakat alan arkadaşlarım da sınav sisteminden dolayı zorlandıklarını söylediler. Aynı zamanda başka bölümden ve farklı üniversitelerdeki hocaların da sınav sistemi tartışılan konular arasında oldu. Iyisiyle kötüsüyle bu dönemi atlattık ve umarım önümüzdeki dönem aynı sistemin uygulanmak zorunda kalınacağı Coronalı günler olmaz.

 

Kendinize iyi bakın.

Bir sonraki yazımda görüşmek üzere

Post a Comment

0 Comments